Εταιρική Διακυβέρνηση

Κανονισμοί και Αρχές Λειτουργίας

Στόχος της ΕΤΕ (Κύπρου) είναι να λειτουργεί πάντα σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες του Κώδικα Ηθικής Συμπεριφοράς και Δεοντολογίας, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τις εσωτερικές πολιτικές και διαδικασίες. Ενθαρρύνει την υποβολή αναφορών σχετικά με δυσλειτουργίες/σοβαρές παρατυπίες/παραβιάσεις που υποπίπτουν στην αντίληψη του Προσωπικού, των Μετόχων, των Πελάτων, των Προμηθευτών της Τράπεζας, καθώς και οποιουδήποτε άλλου ενδιαφερόμενου τρίτου μέρους, διαφυλάσσοντας έμπρακτα την εμπιστευτικότατα και το απόρρητο. Ενδεικτικά, η υποβολή αναφορών, αναφέρεται σε πράξεις που σχετίζονται με κλοπή, δωροδοκία, πλαστογραφία/ παραποίηση εγγράφων, απάτη, σύγκρουση συμφερόντων,  κατάχρηση/υπεξαίρεση εταιρικών περιουσιακών στοιχείων κ.λπ.

Η Εθνική Τράπεζα διαθέτει κατάλληλους διαύλους υποβολής αναφοράς δυσλειτουργιών (whistleblowing) που διασφαλίζουν την εμπιστευτικότητα και το απόρρητο των αναφορών αυτών, καθώς και την προστασία οποιουδήποτε καλόπιστα εκφράζει ανησυχίες για παράβαση της δεοντολογίας, εικαζόμενη παρατυπία/παραβίαση ή άλλη δυσλειτουργία, από τυχόν πράξεις αντιποίνων. Οποιοδήποτε μέλος του Προσωπικού ή τρίτο μέρος μπορεί να υποβάλει αναφορά ανώνυμα ή επώνυμα στη Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης και Εταιρικής Διακυβέρνησης της Τράπεζας (“Γραφείο Αναφοράς”), μέσω οποιουδήποτε από τους παρακάτω διαύλους υποβολής αναφοράς δυσλειτουργιών (whistleblowing).

Τρόποι υποβολής αναφορών

  • ηλεκτρονικά στη διεύθυνση info.whistle@nbg.com.cy Οι αναφορές μπορούν να υποβληθούν είτε μέσω εταιρικής είτε προσωπικής διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • προφορικά καλώντας στην αποκλειστική τηλεφωνική γραμμή αναφοράς δυσλειτουργιών που διαθέτει η Τράπεζα +35722040600. Επισημαίνεται ότι, οι τηλεφωνικές αναφορές απαντώνται από αυτόματο τηλεφωνητή, καταγράφονται και αξιολογούνται από το «Γραφείο Αναφοράς».
  • μέσω κατ’ ιδίαν συνάντησης με στελέχη του «Γραφείου Αναφοράς», κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος, καλώντας στη γραμμή αναφοράς δυσλειτουργιών +35722040600.
  • μέσω της αποστολής γραπτής επιστολής στην πιο κάτω ταχυδρομική διεύθυνση της Τράπεζας, που έχει την έδρα της η Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης και Εταιρική Διακυβέρνηση («Γραφείο Αναφοράς»)

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΚΥΠΡΟΥ) ΛΤΔ

Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης

Λεωφ. Θεμιστοκλή Δέρβη 46

MEDCON TOWER

1ος όροφος, Γραφ. 101

1066 Λευκωσία

  • ηλεκτρονικά μέσω του Δικτύου της Τράπεζας (intranet)(Επικοινωνία/Εμπιστευτικές Αναφορές), στο οποίο έχουν πρόσβαση ΜΟΝΟ οι εργαζόμενοι της  ΕΤΕ (Κύπρου).

Η ΕΤΕ (Κύπρου) λαμβάνει όλα τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την προστασία των αναφερόντων και επεξεργάζεται τις υποβαλλόμενες αναφορές σύμφωνα με τις διατάξεις του Περί Προστασίας Προσώπων που αναφέρουν Παραβιάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου Νόμου.

Παρακαλούμε ιδιαίτερα οι αναφορές να υποβάλλονται με υπευθυνότητα, καλή πίστη και επαγγελματική συνείδηση.

Σε περίπτωση που ο αναφέρων θεωρήσει ότι δεν αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά η αναφορά του από την ΕΤΕ (Κύπρου) Λτδ ή επιθυμεί να απευθυνθεί απευθείας σε εξωτερικό δίαυλο, δηλαδή σε αρμόδια Αρχή, δύναται να την υποβάλει απευθείας στην Ανεξάρτητη Αρχή κατά της Διαφθοράς. Σε περίπτωση που ο αναφέρων αφορά σε μέλος Προσωπικού της Τράπεζας, δύναται να υποβάλει αναφορά στην Κ.Τ.Κ, για δυνητικές ή πραγματικές παραβάσεις κανονιστικών απαιτήσεων.

Παρακαλούμε σημειώστε ότι οι παραπάνω δίαυλοι δεν αποτελούν κανάλι επικοινωνίας για την υποβολή αιτημάτων ή παραπόνων πελατών. Αν αντιμετωπίσατε κάποιο πρόβλημα εξυπηρέτησης με την Τράπεζα ή δεν έχετε μείνει ικανοποιημένος από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, αν έχετε κάποια απορία για τη λειτουργία μιας υπηρεσίας, ή αν θέλετε να υποβάλλετε κάποιο αίτημα ή παράπονο παρακαλούμε ακολουθήσε τον παρακάτω σύνδεσμο, ενημερώστε μας και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη λύση:

https://www.nbg.com.cy/epikinonia/parapona-pelateias-m/